Projekt logo

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystania. Zaprojektowanie profesjonalnego logo wymaga czasu. Logo to tylko element marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości kodów brandingowych.



Warto zbadać z dokładnością każdy detal: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i zastosowanie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z rywalizacja. Tam, gdzie kiedyś było wyłącznie kilka firm na określonym rynku albo niszy, teraz mogą być setki lub tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu elementu. Tworzą one niepowtarzalny obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, szatę graficzną pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i wiele innych przedmiotów, aż do wyboru kroje czcionek na stronie internetowej.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero w przyszłości na tekst. Logo jest małym, niemniej jednak istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Właściwie każdy klient jest inny, a dosłownie w tym samym zawodzie wykonują prace na różne sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.

Sprawdź tutaj: sprawdź co piszą o tworzeniu logo